Nieuws
Motie Aanpassingen A27 ivm Lelystad Airport
19 mei jl. heeft Het Geluid van Blaricum een motie Vreemd aan de Orde (dat betekent dat het een onderwerp is wat niet op de agenda stond) ingediend. Omdat wij ons zorgen maken over de aantrekkende verkeersbewegingen, toename van stikstof en geluidsoverlast met de komst van vliegveld Lelystad, hebben wij een motie ingediend om aandacht te vragen voor deze zaken. Wij vroegen het college om in gesprek te gaan met Rijkswaterstaat, de provincie en het Rijk om onze zorgen te delen. De A27 zal verbreed worden. We weten nog steeds niet wanneer. Gezien de opening van vliegveld Lelystad kan het wat ons betreft niet snel genoeg gaan. Verbrede oké, maar dan met geluidsarm asfalt. Wij willen, zoals in ons verkiezingsprogramma ook staat; geluidsschermen. In de Blaricummermeent en deel Bijvanck moeten deze verhoogd worden. In de Bouwvenen moeten ze absoluut geplaatst worden en het liefst met zonnepanelen erop. Onze kiezers hebben aangegeven dit alles belangrijk te vinden en hun zorgen met ons gedeeld. Dat was jullie Geluid!
Helaas moesten we onze motie intrekken bij gebrek aan steun. D'66, Pro en DBP waren enigszins positief en willen gezamenlijk met ons optrekken om te kijken of we een motie kunnen maken zodra de plannen vanuit Rijkswaterstaat en de overheid meer concreet zijn. De andere partijen konden zich niet vinden in de verzoeken die wij aan het college hadden. VVD geeft aan ontzettend blij te zijn met de komst van het vliegveld. Ongeacht de consequenties? Afijn. We laten het hier niet bij zitten en zullen hier aandacht voor blijven vragen.
Commissielid Leon van Urk Dam geïnstalleerd
19 mei jl. is Leon van Urk Dam officieel geïnstalleerd als commissielid voor Het Geluid van Blaricum. We missen hem als raadslid, maar zijn ontzettend blij dat we op deze manier toch samen in de Blaricumse politiek actief blijven. We wensen Leon veel plezier. We gaan de komende vier jaar nog veel van hem horen!
Geluid maak je niet in besloten vergaderingen. Geluid maak je samen. Bij ons schuif je aan. Je praat mee. Je hoort erbij. Van Blaricum-dorp tot de Blaricummermeent. Van jong tot oud. Dit is het Geluid van Blaricum! En het wordt steeds luider.
Hieronder de enige echte Het Geluid van Blaricum - lied!
BEDANKT!
Wij willen alle inwoners die ons hun stem hebben gegeven hartelijk danken voor het vertrouwen. We hebben als nieuwe partij die slechts 3,5 maanden bestaat 2 volle zetels in de gemeenteraad behaald. Dat is echt heel bijzonder. Ze kunnen niet meer om ons heen.
En nu hebben we jou nodig om ons de komende vier jaar te laten horen. Jullie zijn onze stem.
Wij hebben openbare partijvergaderingen. Geen achterkamers maar transparantie. Het gaat tenslotte om jouw leefomgeving. Als je aan tafel wilt, meld je dan wel even aan want we willen voor iedereen voldoende tijd inplannen.
Laat jouw Geluid horen!
De pitch van onze lijsttrekker tijdens het debat op 12 maart jl.
En met een pitch van exact anderhalve minuut kwam onze lijsttrekker net niet toe aan die allerlaatste twee zinnen:
"Wij kiezen voor een sterk Blaricum, waar karakter de doorslag geeft. Als u daar net zo over denkt, stem dan 18 maart op Het Geluid van Blaricum!"
Het Geluid van Blaricum op tv - bij Lubach op RTL4 (11-03)
En ook bij NH Radio vielen we op!
Bloemen voor kanjers
We geven Geluid aan drie kanjers!
Vandaag heeft Het Geluid van Blaricum drie boeketten uitgereikt aan drie bijzondere mensen die veel voor Blaricum hebben betekent en nog steeds actief zijn.
Als eerste gingen we op bezoek bij Wim Koelewijn. De initiatiefnemer van het Kabouterpad. We weten allemaal dat vorig jaar juni ruim 120 kabouterbeeldjes kapot zijn geslagen. Dat was een harde klap voor Wim en zijn vrouw. 1 januari dit jaar was het weer raak en waren er veel vernielingen. Ongelooflijk, maar waar. Maar in plaats van bij de pakken neer zitten is Wim opnieuw begonnen en dat is te zien. Overal waar je kijkt zijn kabouters te zien en het ziet er dankzij Wim fantastisch uit. Het gebied wordt steeds groter en kinderen en ouders genieten elke dag van dit mooie pad aan de Atelierweg in het bos tussen Huizen en Blaricum. Nog elke dag is Wim bezig om het pad (nog) mooier te maken. Wim, jij zorgt voor verbinding en geeft niet op. Dat verdient een bloemetje.
Met het tweede boeket belden we aan bij Gerard Ploeger. Niet voor niets Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Zijn cv is te lang om op te noemen! Wij wilden hem bedanken voor zijn tomeloze inzet voor het dorp en zijn rol als voorzitter van Stichting Promotie Blaricum sinds 2018. Gerard zoekt altijd naar verbinding en nieuwe ideeën, en helpt actief mee bij diverse activiteiten. Dat is precies waar wij als Geluid van Blaricum naar op zoek zijn! Daarom een welverdiend boeket voor deze bijzondere man. Gerard, dank je wel voor alle inzet en we hopen dat we nog jarenlang van je ideeën mogen meegenieten.
Het derde boeket ging naar de man die verantwoordelijk is voor de Santa Run in de Blaricummermeent. Erik Leeflang! Afgelopen 19 december liep deze mooie wijk vol met kerstmannen- en vrouwen. Het werd het decor van de Santa Run LEEF. Het sportevenement dat Stichting MetaKids steunt en onderzoek financiert naar zeldzame stofwisselingsziekten bij kinderen. Het was een serieus flinke organisatie wat Erik met zijn vrouw heeft georganiseerd naast werk en gezin. Dat was niet eenvoudig. Maar wat een gigantisch succes was dit. Eriks quote: “Het gaat niet om winnen. Ik wil mensen in beweging brengen, samen iets leuks doen, plezier maken” stond in de krant en het is duidelijk.. Dat is hem gelukt! Wij vonden dat een bloemetje waard. Erik, dank voor je initiatief. Niet alleen veel mensen op de been gekregen, maar verbinding gecreëerd waar Blaricum trots op kan zijn.
Wat een mooie dag!